23/6 - 25/6

26 juni 2017 - Surin, Thailand

23/6

Gee en ik hebben de hele dag een beetje in bed gelegen. Zij heeft nog wel een was gedaan met Amy en Ashlie en ik ben toen ook nog even langs gekomen. Daarna terug op onze kamer en heb ik gepland wat ik de week na elephant village ga doen. We zijn de rest van de dag lui geweest en 'S avonds hebben we ons klaargemaakt. We gingen lekker een avondje uit met de groep en begeleiders. Eerst hebben we nog wat gegeten bij het restaurant waar we altijd afspreken met zijn alle. Wat gedronken ook en daarna naar een raggae bar. De band speelde een paar bekende liedjes en iedereen zong mee. Aan het begin hadden ze een aanbieding 3 cocktails voor de prijs van 2. Hmm een gratis cocktail... heb ik gelijk genoeg voor een tijdje toch... natuurlijk deed ik dat. Iedereen had al besteld, dus ik nam 3 cocktails voor mijzelf. Heb ik lang over gedaan. Toen we met een paar meiden naar de wc gingen wouden een paar Thaise jongens met ons op de foto. Ik voelde me echt een celebrity, überhaupt hier in Thailand. Overal waar ik ga zeggen ze hai en lachen ze naar je en soms schreeuwen ze ILOVEYOU of toeteren ze naar je. Het is echt CRAZY, maar ook wel leuk en grappig. De meeste gingen al wel vroeg weg, toen waren ik, Max, Lloyd en Ali nog over. We gingen naar speed, maar kregen Max niet mee. Die was bezig met zijn projectje en was super dronken. Zijn projectje was Wi, een van onze begeleiders. We hebben hem dus achtergelaten en zijn met zijn 3e naar speed gegaan. Alle drie blond met lichte ogen en lichte huid, ze noemen dat het perfecte ras toch... iedereen in Thailand wil blank zijn... blanke mensen zijn rijker denken ze. Maar dat van het perfecte ras was een grapje natuurlijk. Ali en Lloyd zijn trouwens een koppel, super aardig allebei. We hoefden geen entree te betalen en binne was alles super groot, bij speed. Er was serieus geen een westerse binnen. Allemaal Thai, we voelden ons als aliens. Iedereen keek ons aan, we kwamen makkelijk vooraan het podium. We trokken zelfs de aandacht van de groep die aan het spelen was. Denk dat hun naam Leo was en dat ze een grote fanbase in de zaal hadden. 1 bandlid bleef maar naar ons lachen, echt geniaal. Toen zij klaar waren begon aan de andere kant van de zaal de dj weer te draaien met 2 Thaise meiden aan zijn zij. Toen zijn we naar die kant van de zaal gegaan. Toen ik en Ali even naar de wc moesten kregen we allemaal blikken daar van due meiden, echt vieze blikken ook. We voelden ons echt niet op ons gemak. Ondertussen kreeg Lloyd die op ons aan het wachten was 4x een drankje aangeboden. Hij nam ze niet aan, want je weet maar nooit. Even daarna zijn we weer weggegaan. Ondertussen speelde er alweer een nieuwe band. De mensen dansen daar niet echt, wij wel... het was wel leuk! Daarna zijn we helemaal teruggelopen. Minimaal een half uur gelopen. Door blaffende honden achterna gezeten en aangesproken door een Thaise groep mannen die mijn nummer wouden. Ondertussen was het Lloyd ook al opgevallen dat ik erg chatty wordt als ik drank op heb. Dus we gingen er gauw vandoor. Ik en Ali werden een beetje bang van de honden. Ze renden ons echt achterna. Toen we eindelijk thuis waren konden we slapen.

24/6

De hele dag lui geweest met Gee, series gekeken en gekletst. Ik heb nog de was gedaan met Gee, maar verder niks. 'S avonds hebben we ons aangekleed en zijn we iets gaan zoeken om te eten. We gingen bij een restaurant eten. Mijn mango smoothie was serieus amazing! Het eten was niet zo geweldig. Gee vond het echt afschuwelijk. Ze voelde zich daarna ook een beetje ziek. Het was inmiddels heel hard gaan regenen en we gingen eerst naar de supermarkt. Inkopen gedaan voor ontbijt en morgen bij het zwembad en de reis naar elephant village. Daarna zijn we teruggegaan en hebben we nog een beetje gechillt. Super laat gaan slapen, we zijn een beetje uit ons ritme.

25/6

We zijn iets later opgestaan dan gepland, omdat we zo laat waren gaan slapen. Daarna hebben ik en Gee ontbeten en ons klaargemaakt voor het zwembad. We zijn samen met Ali en Lloyd gegaan met een tuktuk. Naar Majestic hotel, daar kan je voor 100 baht de hele dag zwemmen. Lekker gezwommen en gekletst en er was een ander meisje waarmee we hebben gepraat. Zij was er al langer en we vroegen waar we goed konden eten. Ze zei bij big bite, dus daar zijn we toen heen gegaan. Ik heb een heerlijke hamburger gehad, craving the western food. Daarna weer terug naar het zwembad. Beetje gezwommen gekletst over van alles en nog wat. Toen kwamen we een meisje tegen die van de andere groep was in elephant village. De Canadezen enz. Even met haar gepraat. Toen kregen we een bericht van Isobel, ze was terug van khao yai nationaal park en had geen sleutel. Ze zou eerst wat gaan eten met de rest, want wij waren nog langer niet terug. Wij zijn lopend teruggegaan en hebben 3 kwartier gelopen, ook nog op een marktje geweest. Toen we er bijna waren begon het te regenen, we begonnen te rennen en waten net binnen voordat het echt met bakken uit de lucht kwam. Binnen lekker oo de koele vloer gechillt. Daarna omgekleed en wat gegeten bij ons restaurantje. Het eten daar is heerlijk. Ik had fried thin noodles with soysause, egg, vegetables and chicken. Loved it! Daarna kwam Isobel terug en bij ons zitten en vertelde over het nationaal park en liet foto's zien. Zag er geweldig uit. We hebben beetje lopen kletsen over van alles en nog wat. Daarna terug naar huis lekker gedoucht en tas klaargemaakt voor in elephant village. Nog lekker veel gekletst met Gee, ze is echt geweldig. Kan het zo goed met haar vinden. We noemen haar een beetje de mama van de groep. Nu gaan we lekker slapen. Het is bijna 2.00 AM, de andere meiden, Rosie, Janine en Gemma komen dan terug. Morgen weer naar elephant village. Slaaplekker en spreek jullie later! Xxx

1. Els:
    26 juni 2017
    weet je al wat je gaat doen als je klaar bent in de village bij de olifanten?
    uit de verhalen te lezen heb je het zeker naar je zin.
    xxx Els
  2. Pap en mam:
    27 juni 2017
    Schatje we hebben natuurlijk ook veel contact via WA maar ook zo fijn om je verhalen te lezen!!!! We merken echt dat je met volle teugen geniet en dat is echt super!! Nog een paar dagen bij de olifanten en dan het volgende avontuur. xxx Pap en Mam
  3. Danique Blok:
    29 juni 2017
    Ik weet al wat ik wil, moet het nog wel boeken, maar doe ik als ik in Bangkok ben. Je leest vanzelf wat mijn plannen zijn, houd het nog even een verrassing Tenzij papa en mama het al hebben gezegd hahaha, dan weet je het al