15/6 - 18/6

18 juni 2017 - Surin, Thailand

Daar ging ik dan... mijn zusje, vriend en nicht achter me. Toen ik nog niet alleen was, had ik ook dat gevoel nog niet. Toen ik toch echt alleen verder moest had ik eigenlijk nog niet echt door dat ik al echt afscheid moest nemen. Het leek zo onrealistisch, ik... alleen op reis. Ik liet hun achter en ging alleen verder. Ik was hele tijd bang dat het niet goed zou gaan, maar alles was aangegeven en het was super makkelijk. Eenmaal bij de gate aangekomen meer als een uur van te voren... toen begon het wachten. Ik heb eigenlijk alleen maar om me heen gekeken. Ben even naar de wc geweest en af en toe op mijn mobiel. Erg zenuwachtig was ik nog niet, want ik was erg moe en voelde me dan ook erg vlak. Toen eindelijk economy class naar binnen mocht bleef ik toch nog even zitten, omdat de rij zo lang was en ik toch al een stoel had. In het vliegtuig liep ik naar mijn plek en er zat een man naast mijn plek. Eerst kreeg ik niet zulke lekkere vibes bij hem. Even later kwam er den jongen naast hem zitten, ik dacht dat het zijn zoon was. We gingen opstijgen en ik keek naar de films die ze hadden, maar had de meeste die mij leuk leken al gezien. De vlucht was vooral veel op het beeldscherm en ik heb wel even gepraat met de man en jongen naast mij. De man was van Frankrijk en de jongen was van de UK, maar was half Thais. Toen we gingen landen kreeg ik super erge last van mijn oren. Toen ik uitstapte volgde ik alle mensen... ik was nog steeds niet heel bang. Meer het gevoel dat ik het niet goed deed. Dat deed ik wel ik ging naar immigratie toe en liet mijn paspoort stempelen, de rij was super lang. Daarna haalde ik mijn tas op en ging op zoek naar exit 1, daar zou ik worden opgehaald. Er was al een groep, allemaal Engelsen zoals het grootste gedeelte hier. We gingen samen in een busje naar the guest house. Toen ik buiten kwam vond ik de warmte in eerste instantie wel meevallen. In het busje raakte ik aan de praat met het groepje. Het verkeer hier in Thailand is trouwens CRAZY! Ik wist ook niet dat ze hier links reden trouwens. Mijn eerste indruk van Thailand dus. Hier zag ik alleen nog maar de toeristische kant van Thailand. Aangekomen bij het guest house. Zag er super leuk uit en ik kreeg een 2 persoons kamer, maar mijn kamergenootje was er nog niet. Ik was super moe dus ben even gaan slapen. 2 uur later werd ik pas wakker, want er werd op de deur geklopt. Het was mijn nieuwe kamergenoot. Ze was Duits, maar woont nu in Engeland voor haar school. We zijn samen even weggegaan om wat spullen te halen en hebben wat gegeten. Toen keken we waar we waren op maps en zagen dat we dicht bij een rivier waren, daar zijn we langs gaan lopen. Daarna naar huis en toen zijn we in slaap gevallen. We werden pas wakker om half 8 en 8 uur moesten we beneden zijn. Dus snel aangekleed en naar beneden gegaan, daar kregen we uitleg over de volgende dag en hoe laat we beneden moest zijn. Daarna zijn we met zijn alle wat gaan eten op koh san road, omdat de groep zo groot was splitsen we al gauw op. Daarna zijn we naar een "club" geweest en hebben wat gedronken. Een deel van de meiden ging al op tijd weg waaronder ik, want we waren al erg moe. We zijn lekker gaan slapen en de volgende ochtend gingen we ontbijten en daarna een tour door Bangkok! We liepen naar de rivier waar ik en Janine, mijn kamergenoot, gisteren ook al waren geweest. Daar gingen we op bootjes, die brachten ons naar 'the floating market'. Dat was zo leuk om te zien. Allemaal eten kon je kopen vanaf een steiger, het eten werd gemaakt op bootjes die in het water zaten. We zagen levende vissen en schildpadjes, die kon je kopen om vrij te laten. Dat doen ze vaak als ze naar een tempel gaan en gaan bidden. Wij hebben nog de vissen gevoerd en rondgelopen. Daarna gingen we weer op de bootjes naar een tempel. Onderweg naar de tempel kwamen we langs het arme gebied van Bangkok. De huizen waren echt extreem vervallen. Hier zie je wel echt het echte Thailand, niet het toeristische gedeelte. In de tempel moest je je bedekken, maar het was zo warm. Maar super mooi om te zien, de tempel! Daarna zijn we naar nog 2 tempels geweest en hebben de monniken mensen zien zegenen. Sommige meiden van onze groep hebben het ook laten doen. Daarna zijn we met tuctucs teruggegaan naar het guesthouse. Ze rijden hier als maniacs it's crazy! Still not used to it. Het was wel leuk! Daarna hebben we lunch gegeten met wat meiden in the guesthouse. Ik heb alleen totaal nog geen honger gehad sinds ik hier ben. Denk dat het komt door het weer, ben ook heel moe. Daarna zijn we even naar de slaapkamers gegaan en zouden daarna een Thaise massage gaan nemen met zijn 8e. We kwamen al langs het eerste massage tentje en ze trokken ons zowat naar binnen. Ze wees met haar vinger naar ons en we kregen korting. 6 van ons, waaronder ik, kozen voor een uur lang full body en 2 kozen voor half uur. Ik vond het echt heel lekker, sommige meisjes hadden pijn. Ze trokken echt aan alles, duwden met hun voeten en handen overal. Toen hij mijn hoofd aan het masseren was viel ik bijna in slaap. It was really Nice and relaxing. Ik heb soms echt moeite met in het Nederlands praten, ik denk nu in het Engels dus wil je het ook zo opschrijven. Na de massage zijn we teruggegaan naar het guesthouse, the green house, je kan het opzoeken. Ik heb toen samen met Tina, ze komt uit Zwitserland, een milkshake gedronken en gekletst. Was gezellig! Daarna heb ik mij snel omgekleed, want om 6 uur moest ik beneden staan. We gingen naar een dragqueen show.  Ik had echt verwacht dat het in een lelijk vervallen barretje zou zijn, maar het was in een groot theater, echt heel mooi. Van Beyoncé tot Marilyn Monroe, they were all there. Van een afstand zag het er allemaal wel mooi uit, maar toen we later langsliepen en in het grote licht van dichtbij zagen waren ze wel echt heel mannelijk. Hun hoofden waren veel groter dan de rest van hun lichaam, sommige waren wel echt super meisjeslike. Daarna naar huis en op koh san road stond een meisje met een bord en een blinddoek om. Je kon haar een knuffel geven. Dus dat hebben we gedaan, ik en Gwenno, een meisje uit Wales. We waren daarna de rest kwijt, maar kwamen een andere groep tegen en gingen met hun mee. Toen zijn we naar huis gegaan en naar bed gegaan. Ik heb mijn spullen ingepakt want volgende dag gingen we om 9 uur weg naar Surin. Ik heb nog gekletst met Janine en toen zijn we gaan slapen. De volgende dag weer ontbijt en uitchecken en dan door naar de bus met onze zware tassen... toen met de bus naar Surin. We keken Captain Philips, maar de dvd was slecht dus ging storen en hebben toen the intern opgezet. Daarna nog een film waarvan ik de naam niet weet. We hebben bij Macdonalds gegeten. Ik was voor het eerst ook echt hongerig. We hebben denk ik 8 uur gereden en toen waren we er eindelijk. We moesten al onze tassen overladen in trucks en werden opgesplitst op basis van welk project we doen. We hebben best shitty kamers nu, maar het is alleen voor vannacht en het weekend. Dus dat komt wel goed, want we gaan volgend weekend waarschijnlijk ergens anders heen. We hebben oriëntatie gehad in een café over het olifantenproject en hebben daar gegeten. Daarna truth or dare gedaan wat super grappig was. Daarna Jenga en als je de toren liet vallen moest je een atje doen. Ik heb hem gelukkig niet laten vallen. Daarna hebben we nog wat inkopen gedaan bij de supermarkt en daarna zijn we naar de kamer gegaan. Nu lig ik op bed ga zo even douchen en dan slapen. Morgen worden we 9 uur opgehaald en gaan we naar de olifanten voor 4 dagen en komen donderdag terug.
De groep is erg leuk, moet soms nog wel een beetje wennen aan het Engelse accent en dingen die je wil zeggen komen er niet altijd uit zoals je wou. Maar ik heb het erg naar me zin. Het is wel echt super warm, vooral in Bangkok. Hier in Surin is het beter.

1. Kyra:
    18 juni 2017
    Super leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt!! Ik ben erg jaloers als ik alles lees...
  2. Amber de Fretes:
    Hoi lieverd,

Wat gaaf om te lezen en wat ben ik blij dat je je goed voelt. Ik hoop dat je het geweldig gaat hebben bij de olifanten. Ik blijf je verhalen lezen. Super leuk

Liefs Amber xxx
  3. Danique Blok:
    18 juni 2017
    Dankjewel schatjes! I will keep you posted❤️
  4. Amber Hissink:
    18 juni 2017
    Wat gaaf Danique! Echt super leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan en gezien. Gelukkig gaat alles goed met je:) ik ben benieuwd hoe je het gaat hebben bij de olifanten. Keep us updated!
  5. Jasmijn Beens:
    18 juni 2017
    Wauw danique wat onwijs gaaf! Ik ben super trots op je dat je dit durft! Fijn dat je het na je zin hebt! Heel veel pelzier bij de olifanten! Hou ons op de hoogte!
  6. Laura:
    19 juni 2017
    Hi topper, super fijn te lezen dat je het naar je zin hebt en langzaam alle schoonheden van Thailand ziet. Fout of verkeerd bestaat niet he, iedereen doet alles op z'n eigen manier.
    Geniet en ik kijk alweer uit naar het volgende blog!
  7. Els:
    19 juni 2017
    hahaha wat schrijf je leuk !! geweldig zie al uit naar je volgende verslag.
    xxxx
  8. Pap en mam:
    19 juni 2017
    Heeee lieverd, Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt en zon leuke groep mensen hebt getroffen. We kijken natuurlijk uit naar je volgende blog en vinden het heel fijn dat we zo toch een beetje op de hoogte blijven van je avontuur in Thailand. Ben ook zo benieuwd naar je olifanten verhalen!!! Hele dikke kus van ons lieverd. en je weet het GENIET!!!!
  9. Kim:
    21 juni 2017
    Jaaaaa daar is ze dan! Leuk hoor om te lezen over je avonturen :) GENIET ervan en laat lekker alles op je afkomen!! (L) xxx