30/6 - 2/7

2 juli 2017 - Bangkok, Thailand

30/6

Mijn wekker ging om 10 uur ook al ben ik heel laat pas gaan slapen. Bij ons vrijwilligershuis buiten, waren een paar mannen die dronken waren en heel hard muziek aan hadden. Eerst was Gee naar beneden gegaan om te vragen of de muziek uit kon, omdat we wouden slapen. Daarna waren ze heel hard aan het schreeuwen en het was echt naast ons raam. Hij was aan het facetimen ofs en Gee is later om 4 uur weer naar beneden gegaan en gevraagd of ze alsjeblieft stil kunnen zijn omdat we wilden slapen. Toen hoorden we ze opruimen en naar binnen gaan. Toen konden we eindelijk slapen.
De volgende ochtend heb ik al mijn spullen ingepakt en de was die ik de dag ervoor had gedaan. Om 12.50 worden we opgehaald met de tuktuk, dus daarvoor hebben we nog een beetje lopen kletsen en ik heb nog even ex on the beach double dutch gekeken. Toen werden we opgehaald en de man van de tuktuk was zo lief om onze backpack van onze rug te tillen en in de tuktuk te leggen. Lekker met zijn 2e opgepropt op het bankje met de backpacks bij onze voeten. Gee en ik in de ene tuktuk, Lloyd en Ali in de andere. Aangekomen bij de bus terminal in Surin hebben we even gewacht. Toen was de bus er en konden we instappen. In de bus was iemand die ons naar onze plekken verwees. De stoelen kon je helemaal afstellen, het was echt comfortabel. Toen we eenmaal op weg waren naar Bangkok kregen we al snel een zakje chips, dat waren een soort wokkels alleen kleiner en met garnaal smaak. Ook kregen we een pakje jus de orange. Die chips was echt lekker! Ik en Gee hadden op haar tablet wat films gedownload van Netflix en gingen meangirls2 kijken. Gee was moe en werd beetje misselijk, dus we gingen allebei even slapen. Lekker oortjes in, muziek aan, stoel in achteruit en relaxen maar! Even later werd ik wakker en heb ik mijn eigen chips opgegeten terwijl ik ex on the beach double dutch keek. Ik kon op internet van Lloyd, want hij heeft onbeperkt. Daarna kregen we een hele maaltijd, maar ik wist dat niet, het was super lekker. Daarna weer muziek geluisterd beetje op mobiel ens en nog geslapen. Toen ik wakker werd waren we alweer bijna in Bangkok. Gee was aan de praat geraakt met een Thaise vrouw aan de andere kant van het gangpad. Die zei dat we beter de metro en shuttle konden nemen. Ik wou eigenlijk liever een taxi, omdat we van die zware tassen hebben en ik niet zo op mijn geld hoef te letten. Maar we besloten toch de metro te nemen. Dus toen we aankwamen in Bangkok, bij de bus terminal stapten we in het shuttlebusje die ons naar het station bracht. Met onze zware tassen op onze pijnlijke ruggen van het harde werk in elephant village. Aangekomen bij het station met onze zware tassen de trap op. Daar moesten we kijken welk spoor we moesten hebben en welk kaartje en waarheen. Moesten met coins betalen dus eerst nog geld gewisseld en toen kaartje gekocht voor 42 baht, is een euro ongeveer. Op zoek naar de goede metro. Gelukkig hoefden we niet te wachten en we konden gelijk instappen. Er was nog 1 plek vrij en Gee ging daar zitten. Ik moest dus staan met die zware tas... even later liet Gee mij zitten. Toen stond er een vrouw voor haar op, super lief. Dus konden we gelukkig allebei zitten. Toen we bij het stations aankwamen waar we moesten overstappen hadden we net de metro gemist, hij reed weg toen wij aankwamen lopen. Hebben we gewacht met onze zware tassen, maar na 3 minuten ofs kwam er al een andere. Gelukkig moesten we 1 halte verder zijn en was dat de laatste halte, de tram was dus helemaal leeg. We konden lekker even gaan zitten en toen we eenmaal aankwamen waren we ook al bij ons hostel. Liepen station uit en we zagen het al. Inchecken en naar onze kamers. Gee had eerder geboekt dus had een meisjes kamer. Ik had week ervoor pas geboekt en had gemixte kamer. Toen ik op mijn kamer kwam was er gelukkig een meisje. Alex, super aardig meisje, ze is bijna 19. Ze vertelde dat er nog een Chinese en Vietnamese jongen was. Gee ging weg en ik en Alex hebben gekeken maar het theater in het hostel. Niet veel bijzonders, gewoon een tv met wat films. Daarna hebben we wat eten gehaald bij 7eleven, de shop hier. Ik had een ham and cheese grilled sandwich. Klinkt luxe hè, was gewoon een tosti! Hmm gotta give in to my cravings. Daarna teruggegaan naar de kamer en gekletst over van alles, series, boeken en standaard shit zoals school en familie. Daarna heb ik lekker een douche genomen, heb in zo lange tijd geen goede douche gehad. Daarna beetje gechillt en op mobiel gezeten, ben toen in slaap gevallen terwijl ik op mobiel zat.

1/7
Mijn laatste week begint vandaag! Aan de ene kant heel jammer, omdat ik meer landen en steden wil zien. Andere kant heel blij dat ik iedereen weer zie over een week. We werden heel laat wakker, ik en Alex. Ik had nog even serie gekeken voordat zij wakker werd. Toen hebben we aangekleed en zijn we wat gaan eten. Maar daarvoor heb ik even mijn bus geboekt voor morgen naar khao sok. Daarna dus eten. Alex kende een plek waar je heerlijk kon eten. We gingen naar mbk Shopping center en op de vijfde verdieping hadden ze een restaurant, met allemaal soorten eten van over de hele wereld. Ik heb beetje rondgekeken en heb gekozen voor Mexicaanse burrito. Die was heerlijk! En heb een heerlijke smoothie gehad van mango, ananas en yoghurt. Daarna beetje door shoppingcenter gedwaald en kwamen langs een beautysalonnetje. We hadden het al gehad over een manicure, dus we besloten het gewoon te doen. Ik nam ook ene pedicure erbij. Was heerlijk om weer helemaal schone nagels te hebben na die week werken. Rood kleurtje gekozen. Daarna hebben we wee rondgelopen en heb ik wat make-up gekocht. Daarna nog wat andere dingetjes en toen teruggegaan naar het hostel. Daar kreeg ik mijn busticket. Gee zat in de lounge en we spraken af voor vnv on met de oude groep af te spreken. Ik vroeg of Alex ook mee mocht, omdat ze dat had gevraagd onder de mani. Tuurlijk was dat goed! We hadden nog geen tijd afgesproken met de anderen dus dat kwam wel. Toen zijn ik en Alex naar de kamer gegaan. Ik heb beetje gechillt en Netflix gekeken. Toen kreeg ik een appje van Gee dat we over kwartier beneden zouden afspreken in de lobby. Ik snel me make-up gedaan en appte dat we iets later waren. Snel ander shirtje aan en anti-bugspray op. Toen we in de lobby kwamen was Gee er zelfs nog niet. 10 minuten later kwam ze opdagen. Toen een taxi gezocht die op de meter reed. Naar kho san road. Daar aangekomen moesten we naar greenhouse guesthouse, daar verbleven de anderen weer. Ik kende de weg nog terwijl Gee helemaal aan het stressen was, ze herkende het allemaal niet dus dacht dat we verkeerd gingen. Gelukkig onthoud ik dingen om me heen wel altijd goed, omdat ik gewoon goed naar de dingen om mij heen kijk. Natuurlijk liepen we goed en we kwamen bij het guesthouse aan. Toen kwamen de andere daar ook. Leuk ik iedereen weer te zien heb ze gemist! Daarna naar een raggaebar gegaan. Super leuk en allemaal leuke mensen. Cocktail gehad en een ander drankje, die was heel sterk. Daarna gingen we ballonnen doen met een hele grote groep. Dit had ik nog nooit gedaan, maar het was echt geweldig. Ik denk dat er iets van lachgas in zat en je voelde je licht in je hoofd. Het was maar voor heel even hoor. Leuke ervaring! Daarna mac gegaan... Hahaha. Daarna tuktuk of taxi gezocht die ons voor niet al te veel terug wou brengen. Op de meter hadden we 80 betaald op de heenweg. Ze wouden ons nu voor 150 terugbrengen sommige zelfs 200. Gingen we niet mee akkoord. We zeiden telkens 100, ik had echt niet van mezelf verwacht dat ik er tegenin zou gaan. Misschien kwam het door de drank? Maar uiteindelijk hebben we gesetteld voor 120 met zijn 3e. Ongeveer 3 euro is dat. Toen we aankwamen bij hostel lekker naar bed en lekker slapen.

2/7
We dachten dat we 2 uur uit konden checken. Maar natuurlijk hebben w heet verkeerd gelezen. Moesten 12 uur uitchecken. Dus om 12 uur kwam er een man op onze kamer en zei dat we al moesten uitchecken. Snel alles ingepakt en omgekleed en tanden gepoetst. Ik had nu geen tijd meer om te douchen. Beneden in de lobby Gee geappt die nog een nacht blijft of ik zo kan douchen bij hun op de meidenafdeling. Toen kwam ze naar de lobby hebben we handdoek gevraagd en heb ik heerlijk gedoucht. Hmmm mijn haar was zo zacht daarna. Toen alleen maar gechillt op de bank in hostel beneden. En net weer tosti gegeten. Nu wachten op de taxi die mij naar de bus terminal brengt over anderhalf uur. Ik ben zenuwachtig, want ben nu echt helemaal alleen. Dat ben ik nog niet geweest sinds ik van het vliegveld ben opgehaald. Ik ben er beetje misselijk van en moet nog anderhalf uur wachten. Dan 12 uur met de bus naar... khao sok nationaal park! Heb een super mooie accomodatie, rock and tree house resort. Voor dat geld is het echt luxe! Heb mijn busticket ga zo nog even wat pinnen, zodat ik genoeg heb voor de hele week. Wish me luck guys! Daniqua out!

1. Els:
    2 juli 2017
    dat wordt vast weer een mooi avontuur Danique !!!
  2. Laura:
    3 juli 2017
    Nice Nice. ik heb je mooie stulpje al gezien. Zo lekker na al fie dagen van vieze matrasjes en niet witte lakens.... geniet ervan!!! x